بررسی کباب پز اتوماتیک ریلی

به جهت پخت انواع غذاهای کبابی از جمله انواع کباب،گوجه،بال،ماهی،فلفل و… می توان از دستگاه کباب پز استفاده کرد که در اینجا به معرفی دستگاه کباب پز ریلی اتوماتیک می‌پردازیم.
در رستوران های بزرگ و هتل ها و مکان هایی که روزانه با حجم انبوهی از سفارشات روبه‌رو هستند باید از دستگاهی استفاده کرد که هم بتواند در زمان صرفه جویی کند و هم بتواند به سرعت انواع غذاها را آماده سرو کند. دستگاه کباب پز اتوماتیک ریلی در دو مدل تمام گردان و ثابت خدمت مشتریان عزیز ارائه می شود.
در مدل تمام گردان سیخ های کباب ها که در طول مسیر پخت قرار می گیرند به صورت درجا و یکنواخت شروع به چرخش می‌کنند و این امر باعث می‌شود که تمام قسمت های کباب به صورت یکنواخت پخت شود.
در ادامه به بررسی مدل های مختلف این محصول میپردازیم.
تنها تفاوت این مدل تمام گردان با مدل ثابت در این است که مدل ثابت قسمت گرداننده ندارد و سیخ ها بدون چرخش طول مسیر را طی می کنند.به لحاظ قیمت هم دستگاه کباب پز اتوماتیک ریلی ثابت نسبت به دستگاه کباب پز اتوماتیک ریلی تمام گردان ارزان‌تر است.در دستگاه کباب پز اتوماتیک ریلی ثابت اگر مشتری بخواهد می توان در قسمت زیرین سیخ ها نیز شعله تعبیه کرد که در این صورت عملیات پخت همراه با دود و بو خواهد بود.
دستگاه کباب پز اتوماتیک ریلی تمام گردان در ظرفیت های مختلف ۶۰۰،۹۰۰،۱۲۰۰ سیخ در ساعت تولید شده است تا هر کس متناسب با نیاز خود ظرفیت مورد نظر خود را خریداری کند. جنس دستگاه تماما از استنلس استیل ۳۰۴ است که ضخامت ورق استیلی که در ساخت کباب پز اتوماتیک به کار رفته یک میل است.
در قسمت بالای دستگاه یک پنل طراحی و تعبیه شده که به وسیله آن می توان سرعت پخت کباب را کم یا زیاد کرد.
به عبارتی می‌توان سرعت پخت را به دلخواه خود تنظیم کرد اما مدت زمان نرمال جهت پخت جوجه کباب ۳ دقیقه و جهت پخت کوبیده دو و نیم دقیقه است.
اگر از دستگاه کباب پز اتوماتیک برای کباب کردن ماهی استفاده شود بسته به اندازه ماهی شرایط متفاوت است.
اگر ماهی ها کوچک باشند که به راحتی می‌توان از دستگاه کباب پز اتوماتیک ریلی افقی استفاده کرد ولی اگر مشتری دستگاه را فقط برای کباب کردن ماهی بخواهد و اندازه ماهی نیز بزرگ باشد باید با کارشناس مربوطه در میان گذاشت تا مقداری تغییرات در سایز و ابعاد استاندارد دستگاه اعمال شود.
عملکرد دستگاه با استفاده از گاز می باشد.
سیخ ها در ابتدای مسیر در قسمت گردان قرار می گیرند در طول مسیر می چرخند و در انتها سیخ ها به همراه کباب های ۴۵سانتی به صورت خودکار در سینی چربی گیر که در کنار کباب پز اتوماتیک افقی تعبیه شده است می‌افتند.
حرارت این دستگاه به صورت شعله های تابشی است که از طریق سرامیک های تابشی که در قسمت بالای دستگاه تعبیه شده انجام می گیرد.
استفاده از شعله های تابشی باعث جلوگیری از تولید هر نوع دود و بویی می‌شود.
ceranchi

Share
Published by
ceranchi